Rss

Betonowy kozioł oporowy cz. I

Betonowy kozioł oporowy cz. I

Potrzebne będą:

1) Kawałek tektury;
2) Listewka modelarska 1mm na 1,5mm;
3) Stare zderzaki z uszkodzonego wagonu;
4) Kawałek hipsu;
5) Drucik 0,5 mm.

Betonowy kozioł oporowy H0

Z kawałka tektury wycinamy za pomocą nożyka modelarskiego elementy przyszłej konstrukcji betonowej.

Betonowy kozioł oporowy H0
Betonowy kozioł oporowy H0

Wycięte elementy składamy w całość i kleimy na vicol.

Betonowy kozioł oporowy H0

Po wyschnięciu kleju, szpachlujemy powstałe nierówności i łączenia, nakładając szpachelką warstwę białej gładzi akrylowej. Możemy też już na tym etapie lekko „uklepywać” świeżą gładź dzięki czemu uzyskamy charakterystyczne dla betonowych elementów skazy.

Betonowy kozioł oporowy H0

Pozostawiamy do wyschnięcia. W międzyczasie przycinamy na wysokość 3/4 kozła listewki krótkie oraz dwie długie, odpowiadające mniej więcej szerokości kozła.

Betonowy kozioł oporowy H0

Listewki kleimy vicolem.

Betonowy kozioł oporowy H0

Wracamy do wyschniętego elementu betonowego. Za pomocą pędzla o twardym włosiu, wklepujemy metodą półsuchą farbę betonową (może być emulsja zmieszana z czarną i piaskową farbą akrylową) lub produkty gotowe Faller, Polak etc. Pozostawiamy do wyschnięcia.

Betonowy kozioł oporowy H0

Wracamy do elementów drewnianych, które nasączamy dowolnie ciemną bejcą lub specyfikiem dedykowanym do drewna firmy AK, pomocniczo też brudem silnikowym tej samej firmy.

Betonowy kozioł oporowy H0

Wyschnięty element betonowy pociągamy washem AK.

Betonowy kozioł oporowy H0

Na rogach imitujemy zabrudzenia brudem silnikowym (ładnie komponuje się także z betonem).

Betonowy kozioł oporowy H0

Zderzaki z odzysku (ja pozyskałem ze starej kolejki PIKO) malujemy na kolor rdzawy.

Betonowy kozioł oporowy H0

cdn.